Kun asiakas tulee meikinopastukseen, on tärkeää selvittää kuinka tottunut meikkaaja asiakas on. Koko ohjaus prosessi lähtee tästä pohjatyöstä jolla selvitetään minkälaista ja minkä tasoista ohjausta asiakas tarvitsee. Mikäli asiakas ei meikkaa koskaan ja oikeastaan kaikki on hänelle vierasta, opastuksessa keskitytään aivan perusasioihin kuten minkälaisilla välineillä voi tehdä mitäkin ja minkälaisia ja minkävärisiä tuotteita kannattaa käyttää. Tällaiselle asiakkaalle on hyvä myydä tuotteita joita hänelle on käytetty :)
Jos asiakas on jo kokeneempi meikkaaja, voi perusasiat jättää ja puhua esim. trendeistä tai omista meikkivinkeistä ja nikseistä :) Tällaiselle asiakkaalle on myös hyvä kertoa meikkiuutuuksista. Meikkaamisesta kiinnostuneelle asiakkaalle on hyvä myydä uutuus tuotteita ja sen hetkisiä trendikkäimpiä värejä :)
Ehostuksen ohjauksen sisältö:
-Analyysi ja haastattelu
-Kuunnellaan asiakkaan toiveita
-Meikin teko vaiheittain
-Annetaan asiakkaan myös itse kokeilla
-Kerrotaan samalla välineistä ja tuotteista
-Kerrotaan asiakkaalle sopivista väreistä ja tuotteista
-Kun meikki on valmis voidaan ehostus ja ohjaus tilanne käydä vielä yhdessä läpi, asiakas voi vielä kysyä jotakin tai kertoa mihin oli tyytyväinen, mihin ei. Lopuksi vielä tuotteiden myynti :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti